Osteo novinky
archiv
|
|
Nalezeno 160 záznamů z celkového počtu 160, zobrazeny 1. - 10.
|
Koncem roku 2011 byly publikovány výsledky zajímavé studie zabývající se účinností a bezpečností měsíčně podávaného perorálního ibandronátu v dávce 150 mg u žen s postmenopauzální osteoporózou (PMO)....
Ibandronát podávaný denně nebo jednou za měsíc působí preventivně proti snížení množství kostní hmoty, narušení architektury a biomechanických vlastností kostí a změně ukazatelů kostního metabolismu...
Je známo, že tělesná aktivita snižuje body mass index (BMI) a zvyšuje kostní minerální denzitu (BMD). Kromě toho je publikována pozitivní korelace mezi BMI a BMD. Kanadská mutlicentrická studie...
Bisfosfonáty představují standardní léčbu první linie postmenopauzální osteoporózy. K zajištění optimálního terapeutického výsledku je však potřeba dlouhodobá spolupráce ze strany nemocných při...
Dlouhodobé přírůstky kostní minerální denzity (BMD), hladiny kostních markerů a bezpečnost ibandronátu podávaného intravenózně v dávce 3 mg jednou za čtvrt roku byly předmětem 3letého prodloužení...
Kanadský vědecký tým z Institut de recherches cliniques de Montreal (IRCM) identifikoval nový gen, který se podílí na modulaci kostní hmoty a který může být potenciálním rizikovým faktorem rozvoje...
Jak uvádí zpráva z výročního zasedání American Society for Bone and Mineral Research (ASBMR), srdeční selhání zvyšuje téměř o 30 % riziko vzniku velkých osteoporotických fraktur. Kanadští vědci,...
Dlouhodobá účinnost a bezpečnost jednou měsíčně podávaného ibandronátu byla sledována v prodlouženém období původně dvouleté studie MOBILE (Monthly Oral Ibandronate in Ladies). Do prodloužené...
Během posledních zhruba třiceti let se transplantace stala zavedenou terapií konečných stadií renálního, jaterního a plicního onemocnění. Díky přidání inhibitorů kalcineurinu, cyklosporinu A a...
Ve Spojených státech patří nemelanomový karcinom kůže mezi nejčastější malignity, přičemž je diagnostikován dokonce častěji než karcinom prostaty, plic, kolorekta, ovaria či prsu dohromady. Incidence...
Osteoporosis Clinical Updates
Vztah mezi sérovou hladinou vitaminu D a kostní minerální denzitou
Studie u zdravých mužů a žen ukázala, že hypovitaminóza D je faktorem spoluurčujícím maximum kostní hmoty (PBM) dosažené během života i rizikovým faktorem pro vznik osteoporózy u mužů i žen po 50. roce věku.
Podávání vitaminu D při léčbě osteoporózy spolu s kalciem a léky ovlivňujícími metabolismus kostí je zavedenou praxí. Není ale zcela prozkoumán účinek vitaminu D na kostní minerální denzitu (BMD) v průběhu života.
V Saúdské Arábii proběhla v roce 2008 průřezová studie, která hodnotila vztah mezi sérovou hladinou 25-hydroxycholekalciferolu (kalcidiolu) a BMD u 400 zdravých mužů a žen z věkové skupiny s PBM a z věkové skupiny od 50 let. Byla stanovena hladina kalcidiolu a pomocí duální rentgenové absorpciometrie byla určena BMD v proximálním femuru a bederní páteři. Pacienti byli rozděleni podle věku, pohlaví a hladiny kalcidiolu.
Spustit

